BEBERAPA tokoh politik termasuk bekas pemimpin Umno bakal menyertai parti Putra pada Mei nanti.

Presiden Putra, Datuk Dr Ibrahim Ali berkata, pihaknya telah dihubungi beberapa tokoh politik yang menaruh hasrat untuk menyertai parti itu.

Katanya, penyertaan Tun Dr Mahathir Mohamad ke dalam parti itu telah mencetuskan momentum luar biasa sehinggakan beberapa tokoh politik tanah air berhasrat berjuang bersama-sama dengan Putra terutama dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) di enam negeri tidak lama lagi.

“Beberapa tokoh politik, termasuk pemimpin Umno dan bekas pemimpin umno yang dipecat, digantung parti itu ada hubungi saya.

“Kehadiran Dr Mahathir ke dalam parti ini memberi aura dan momentum baru sehingga memberi keyakinan kepada mereka untuk bersama berjuang dalam Putra.

“Ramai yang minat dan berhasrat untuk menjadi ahli Putra dan akan bersama sama berjuang bersama Putra menghadapi PRN di enam negeri ini,” katanya pada sidang media di ibu pejabat Putra, Kuala Lumpur, hari ini.

Dr Mahathir selaku penasihat parti itu turut hadir dalam sidang media.

Bagaimanapun Ibrahim tidak mendedahkan bilangan dan nama tokoh-tokoh pemimpin berkenaan.

“Biarlah rahsia dulu, berapa orang, siapa, nanti sampai masanya saya akan umum. Mungkin saya akan umum pada Perhimpunan Agung Putra pada 7 Mei nanti.

Pada masa sama, Ibrahim mengesahkan Putra akan menyertai PRN di enam negeri nanti.

“Putra mengesahkan menyertai PRN di enam negeri. Berapa kerusi yang ditandingi belum ditentukan. Putra akan bertanding solo jika Gerakan Tanah Air (GTA) belum dapat ditubuhkan secara rasmi oleh RoS,” katanya. – Malaysiapost

Leave a Reply