Oleh : DrPuad Zarkashi

Rafizi salahkan Najib dalam kes saman waris Sultan Sulu. Dia pertahankan Tommy Thomas. Tidak menghairankan. Tommy selamatkan dia yang dihukum bersalah dan penjara 30 bulan.

Kedurjanaan Tommy Thomas dalam isu Sultan Sulu membuktikan dia adalah Peguam Negara “terlajak pilih” oleh PH dan DAP.

Surat Tommy Thomas pada tahun 2019 yang mengakui Malaysia kesal dan akan bayar balik tunggakan sebanyak RM 48K dijadikan bukti utama di mahkamah timbang tara, Malaysia mengaku salah.

Itu puncanya Malaysia kena bayar RM66 bilion dan aset Petronas Azerbaijan (Shah Deniz) dan Petronas South Caucasus bernilai AS$2 bilion mahu dirampas.

Kalau Rafizi pertahankan surat mengaku salah Tommy Thomas kerana hentikan bayaran RM 5300 setahun, apakah Rafizi mengiktiraf serangan Sultan Kiram terhadap Lahad Datu?

Sebab itu Kerajaan tidak boleh bertangguh. Tubuh segera RCI Tommy Thomas. Banyak isu termasuk surat pengakuan salahnya. Apa susah sangat?

One thought on “Kenapa Rafizi Membela Tommy Thomas”
  1. Aku tak percaya dengan orang berbohong. Lepas itu tiada minta maaf. Malah dia mempertahankan kebohongan dia. Orang sebegini jangan dijadikan pemimpin. Kerana pembohongan dia rakyat ramai yang derita.

Leave a Reply