Tim Penyiasat Negara tidak kisah jika KSN Zuki Ali kaki perempuan, miliki 4 isteri walaupun hanya 2 saja daftar secara rasmi di Hrmis. Ini pun dah salah dari segi integriti !

Isu yg tidak boleh diterima ialah bagaimana PMX Anwar boleh membenarkan Zuki Ali menjual tanah-tanah Persekutuan dgn mendapat 20-25% komisen di Pahang, Kuala Lumpur, Putrajaya, Selangor malah di Sabah!

Misalnya di Raub Pahang, Zuki Ali selaku Pengerusi Majlis Tanah Negara terlibat dlm sindiket menjual tanah2 untuk projek Durian oleh tauke-tauke Cina. Malahan, siasatan kami mendapati Zuki juga memiliki kebun Durian di Raub melalui seorg proksi!

Kami difahamkan Istana Pahang sudah lama murka!

Tidak cukupkah elaun-elaun Zuki yang mencecah RM100K sebulan yang diterima sebagai Pengerusi dan ALP GLCs kerajaan! Itu tidak termasuk gaji sebagai KSN!

Tahun lalu Anwar telah beri arahan kepada Zuki dan KPPA supaya naikkan gaji KUMPULAN SOKONGAN. Malangnya mantan KPPA dan Zuki menangguhkan kerana mahu KUMPULAN PROFESIONAL yang dah gaji besar turut dinaikkan sama. Ini mensabotaj PM & Kerajaan!

Sudahlah penjawat kumpulan sokongan bergolok gadai, berhempas pulas, ada yang tak dapat pencen, sementara Zuki bersenang lenang menjarah mengumpul harta sebelum ditamatkan kontrak.

Siasatan perisik negara mendapati seorang bernama Jojo menjadi orang tengah antara Zuki dan tauke-tauke Cina di Sabah.

Jojo juga yang mengaturkan perkahwinan ke-4 Zuki di Sabah dengan seorang anak mantan tokoh kenamaan. Sebab itulah Zuki suka terbang ke Sabah.

Zuki mungkin terkejut kerana kita tahu dia dijemput oleh tauke makan-makan di atas cruise mewah di belakang Sutera Harbour tahun lalu!

Setiap kali jumpa Tan Sri Cina Sabah tu pasti dapat ringgit batu-bata dan berkotak-kotak ikan seafood kan! Kepada Jojo di Kota Kinabalu, dunia ne kecil tau…

Serupa mantan KPPA dulu asyik terbang ke Sabah mengharap komisen Projek Jambatan Tambunan dan lain-lain projek.

Batch PTD M44 dan M48 menceritakan mereka sangat hairan bagaimana pegawai-pegawai Khas KSN boleh memiliki begitu banyak rumah mewah, lot tanah dan kereta mewah di usia yang sangat muda dan tidak padan dengan gaji gred 44/48!

Azam SPRM tahu banglo mewah Zuki di Putrajaya tajaan penuh luar dan dalam oleh Dato’ Tim. Malangnya Azam sembunyikan kes-kes harta Zuki kerana Azam sendiri bergelumang dengan isu sama.

Sampai bila Anwar hendak terpekik terlolong ceramah soal sakau lah, tatakelola ah, integriti lah, sedang KSN mengumpul harta sana sini. Patutlah YB Viral kata Anwar ne pandai cakap saja!

Ambil saja kes Langkah Dubai, semua tim perisik tahu Zuki terlibat setelah dihubungi oleh team DSIS di Dubai dan Nazimah mantan KSUS SPM.

Berapa persen agaknya Zuki dapat daripada program Keluarga Malaysia bernilai RM 300-RM 700 juta itu! Tak kan Dato Syafiq budak mentah tu seorang jer dapat? Dia pun jual NAMA KSN ZUKI di pejabat SS di negeri2, jual nama KSN Zuki di MOF!

Semasa Nazimah KSUS SPM dan DSIS disiasat SPRM, kedua-dua mereka menuding jari ke Zuki Ali, tetapi laporan penuh Azam sembunyikan daripada pengetahuan Anwar!

Kawan-kawan kita juga tu di SPRM, nak sembunyi apanya Azam!

Kepada PMX Anwar dan YB-YB parti mana-manalah, Anwar kena jawab kepada rakyat bagaimana KSN dia sangat kaya-raya! Dan kenapa PMX masih menyimpan Zuki dan Azam yg jelas terbukti isu Integiriti mereka !

Selamat bersidang, baca lanjut di ES.

PERISIK NEGARA
PUTRAJAYA

Leave a Reply