Oleh : Shahbudin Embun
Pengerusi Biro Politik dan Kepimpinan MPM

Kami Majlis Perundingan Melayu (MPM) mengalu galu kan keputusan YAB Perdana Menteri Dato Seri Ismail Sabri Yaakob di atas keputusan Kerajaan untuk menyegerakan siasatan terhadap kes skandal kapal tempur LCS Tentera Laut Di Raja Malaysia (,TLDM) .
Sila rujuk kenyataan Akhbar PM pada 10/8/2022

Keputusan Kerajaan ada lah memboktikan bahawa Kerajaan bertindak jujur tegas serta bertanggung jawab di atas isu yang mempunyai merit serta hak kepentingan awam untuk di jalan kan siasatan secara bebas. telus dan penuh berintegriti .

Di sebab kan lapuran PAC telah pun di keluarkan dan di bincang oleh Ahli Ahli Parlimen yang di lantik sebagai Ahli Jawatan Kuasa PAC maka pihak Rakyat semua sudah dapat menilai akan ada beberapa rumusan yang telah di buat oleh PAC menjadi kan nya satu polimik politik yang tidak memberi gambaran sejelas jelas nya pada individu individu tertentu seperti yang di nama kan di dalam kertas Siasatan laporan PAC tersebut .
Lantaran itu demi menegakan keadilan pada semua mereka mereka yang di nama kan maka siasatan SPRM ini wajib di ada kan segera.

Siasatan oleh SPRM yang bakal di ada kan mesti lah berpaksi pada keadilan sejati dan semua yang terlibat waima Penjawat Awam dan Ahli Ahli Politik serta Pemegang Taruh yaitu *kontraktor kontraktor.Konsultant dan syarikat syarikat yang terlibat wajib di panggil memberi keterangan semoga semua isu isu berbangkit dapat di huraikan secara terperinci dan professional semoga *word puzzle terhadap kelewatan serta harga contract melambong naik boleh di terperincikan satu persatu*

Pihak kami Sekali lagi mengucapkan ribuan terima kaseh pada YAB PM di atas keprihatinan YAB untuk mencari ketelusan berkaitan skandal LCS kapal TLDM ini demi kesejahteraan Kerajaan Keluarga Malaysia pimpinan YAB .

Sekian

Oleh
Shahbudin Embun
Pengerusi Biro Politik Dan Kepimpinan MPM
Tel 0199367455
11/8/2022
13.54pm

****Di serta kan salinan Kenyataan Akhbar YAB PM di bawah ini

Leave a Reply