Seramai 350 orang perwakilan dari seluruh Msia mewakili semua negeri.Perkasa sudah berusia 14 tahun, namun Persidangan tertangguh selama 3 tahun akibat pendemik covid 19 dan setahun semasa Penaja sebelum menerima kelulusan dari ROS.

Dato Paduka Dr Ibrahim Ali adalah Pengasas Perkasa dan menjadi Presiden selama 14 tahun.

Hari ini 17 7.2022, Tuan Syed Hasan Syed Ali mantan SUA Perkasa selama 14 tahun di pileh mengisi Jawatan Presiden Perkasa ke 2 bagi sesi 2022/2025.

Dua usul utama di luluskan selain dari usul2 lain:

1.Mengembalikan AKTA ISA bagi menangani berbagai isu yg bolih mengugat keamanan negara dan menambah hukuman iaitu melucutkan kerakyatan terhadap sesiapa sahaja yg menghina Rasullulah, Islam, Pribumi dan Institusi Raja2 Melayu tanpa mengira kaum.
Tidak kira sesiapa yg bersikap biadap dan kurang ajar termasuk individu melayu yg haprak.

2.Mewujudkan Akta Sabotaj Ekonomi Negara bagi menangani rasuah yg makin berluasa dan memalukan negara yg kini di kenali Msia Negara Rasuah.Mengambil maklum bahawa Pegawai Kerajaan atau PTD adalah gulongan yg bersubahat menyebabkan rasuah dan terpalit bersama orang2 politik dalam kerajaan.Jika pegawai2 PTD yg bertanggongjawab kpd pengurusan kewangan,betul2 tegas dan berintegriti, pasti rasuah tidak seburuk ini.

Presiden Perkasa yg berucap kali terakhir menghurikan 2 usul ini dgn panjang lebar.Ianya sebagai cadangan Dato Dr Ibrahim selaku Presiden Perkasa selama 14 tahun.2 isu ini menjadi tonggak Perjuangan Perkasa di bawah kepimpinan Perkasa yg baru 2022/2025.

Leave a Reply