editor@aatvnews.com

Heboh satu negara, Kerajaan PMX akan bertukar dan ianya hampir menjadi kenyataan jika tidak kerana Anwar cepat bertindak.

Urusan tukar kerajaan adalah kerja orang politik. Manakala sebagai penjawat awam, kesetian kepada kerajaan semasa adalah prinsip penjawat awam terutama PTD!

KPPA sebagai seorang senior PTD sepatutnya menunjuk contoh yang baik tentang loyalty kepada Kerajaan semasa, tetapi percubaan KPPA hendak beralih ke Perikatan Nasional telah dapat dihidu semasa insiden Langkah Dubai!

KPPA hampir terbang ke Dubai di mana Azmin Ali dan broker lain sudah pun berada di Dubai.

Pegawai Khas 1 kepada KPPA iaitu Fauzana Binti Abdul Muhi yang juga skandal KPPA di pejabat boleh mengesahkan hasrat KPPA ke Dubai.

KSN juga dikesan telah dihubungi oleh broker Tun M untuk tujuan yg sama, di mana semua orang tahu KSN lebih loyal kpd Perikatan Nasional berbanding kpd Anwar.

Semua tahu, Zuki diangkat menjadi KSN oleh Tun.M dan dikekalkan sebagai KSN oleh TSMY dan DSIS kerana pengaruh Tun.M.

Manakala, Anwar menyambung kontrak Zuki sebagai KSN kerana menghormati perkhidmatan awam, sebaliknya KSN cuba mensabotaj PMX dari dalam.

KSN dan KPPA seolah lupa, Anwar bukan orang baru dalam politik dan kerajaan, team Anwar berjaya menghidu gerakan mereka berdua.

Patutlah gagasan Malaysia Madani gagal kerana kedua-dua pengurusan tertinggi awam negara tidak bersama Anwar. Tanpa kekuatan pentadbiran awam, walau sehebat mana gagasan yang dicipta oleh seorang Perdana Menteri, ianya akan gagal.

Anwar bukan politikus biasa-biasa, Anwar punya political will yang tepat. Mereka lupa, Anwar 20 tahun berjuang untuk menjadi PM, Anwar tidak akan membiarkan beliau dikhianati lagi.

SELAMAT TAHUN BARU 2024

Senior Officer
PMO.

Leave a Reply