Oleh Dr Mohd Azam Rauzan
Mantan YB Penawar Johor.

Saya bersetuju kenyataan KJ ~ UMNO ini dah Rosak. Tapi cuma KJ bercakap di waktu dan tempat yang salah. Itu sebab KJ kalah. dan Salah satu penyebab UMNO rosak adalah orang seperti KJ sendiri.

Nak tahu lebih lanjut kenapa saya kata UMNO dan rosak, Tunggu. UMNO wajib keluar dari budaya FEUDAL yang berpaksi kepada DUIT.

Pada rakyat umum dan dari kacamana anak muda, UMNO dilihat sebuah parti yang penuh dengan pemimpin Korup. Sebab itu setelah Rakyat dah bagi signal dengan 30 kerusi pun UMNO masih simpan pengkhianat. Dah berubah dan akan berubah? Saya dan tulis perihal ni 20 tahun yang lepas.

Dan yang best tu, si penyanggak itu sendiri bercakap seolah olah dia pejuang dan hero cuba menyelamatkan UMNO. Ingat rakyat ni buta dan pekak ke?

Ramai nak jatuhkan Presden ketika ini. Mereka membutakan batavdan hati mereka tentang nikmat manakah yang Allah telah berikan kepada parti keramat UMNO. Tapi ramai bertanya saya, apa akan jadi pada masa depan UMNO?

Nantilah saya kupas dalam forum UMNO! UMNO ni cakap banyak2 pun bukan ada kesan. Ramai talam dua muka. Kalau saya komen nanti banyak yang terasa. so saya tunggulah masa sesuai untuk berforum. Jom kita tengok sinetron selanjutnya.

Ramai dalam UMNO yang masih berangan cuba nak jadi PM atau TPM. Mudah je. Kalahkan Presiden UMNO YAB Dato Ahmad Zahid Hamidi pada pemilihan UMNO akan datang. Bukannya lama lagi pun. 6 Bulan je lagi. Bila beliau kalah, Presiden baru akan buat ketapan baru yang sekali lagi akan mengubah landskap politik negara!

Rakyat akan salahkan UMNO lagi. Itulah cerita kisahnya. Nampak mudahkan? Tapi saya saya yakin, UMNO sudah ada antedotenya. Sama sama kita tunggu dan lihat.

Diamnya Zahid Hamidi jangan diduga tiada buaya! Habis nanti semua kena baham. Itu je nak bagi tahu. Johor Tiang ting tong. Bukanlah lagi tiang seri UMNO.

Dalam Islam, kita di ajar untuk bercakap benar. Tapi tidak dalam politik. Yang cakap benar ini yang akan di cemuh dan di keji oleh pemimpin UMNO sendiri. Meminjam kata kata YB Dato Ahmad Maslan, ada aku kesah.

Akhir kata saya nak ingatkan sesuatu yang jarang2 kita fikirkan. Hati yang membenci akan memberi beribu justifikasi untuk terus membenci… tetapi satu yang pasti: Kebencian itu akan meragut ketenangan diri mu sendiri!

Leave a Reply