RAWANG 18 Jun 2022 – Golongan Belia masa kini memainkan peranan yang amat penting dalam pembangunan dan kelestarian negara yang lebih cakna mengenai isu ekonomi dan politik.

Oleh itu, satu peruntukan khas dijangka akan disalurkan kepada golongan Belia dalam Bajet2023 akan datang bagi memastikan golongan Belia terus berjaya dalam perniagaan yang diceburi.

Menurut Menteri Kewangan, Datuk Sri Tengku Zafrul, golongan Belia akan menjadi tumpuan khas dalam pembentangan Bajet2023 nanti dalam memastikan mereka memerlukan bantuan kewangan serta suntikan modal untuk memulakan perniagaan.

“Saya percaya golongan belia ini amat penting. Dalam Bajet2023 nanti, kerajaan sedang rangka peruntukan khas untuk golongan Belia ini, saya masih berbincang dengan kementerian dan agensi berkaitan.

“Peruntukan seperti ini amat penting sebagai suntikan modal untuk anak Muda menjalankan perniagaan seperti Big Boss Mart ini.

“Kita hendak memberikan peruntukan khas kepada golongan muda in supaya mereka dapat menjalankan perniagaan serta berusaha meningkatkan lagi ekonomi sendiri,” katanya ketika Majlis Pelancaran Geng 18 di Big Boss Mart, di sini, hari ini.

Turut hadir ke program itu, Presiden Geng 18, Muhammad Amin Daniel Dato Sri Jamal yang juga turut disaksikan oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Dato Sri Jamal Md Yunos.

Seramai 500 Ahli G18 turut hadir memeriahkan majlis pelancaran ini.

Muhammad Amin menambah, penubuhan G18 ini adalah bertujuan mengumpul Belia seramai mungkin bagi memberi peluang kepada mereka bersuara dalam isu-isu negara, politik dan ekonomi.

Keahlian G18 ketika ini telah pun mencapai 7,000 orang dimana seramai 4,000 orang datangnya dari selangor sejak ditubuhkan pada 2019.

Leave a Reply