GOMBAK – Dalam usaha memberi kesedaran keselamatan jalan raya terhadap pengguna, Yayasan Ikhlas mengambil inisiatif dengan melancarkan Kempen Keselamatan Jalan Raya (KKJR) sepanjang Ramadan dan Syawal ini.

Bertempat di Plaza Tol Gombak, kempen itu turut mendapat kerjasama daripada ANIH Berhad dan Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS).

Pengurus Besar Yayasan Ikhlas, Bilal Jailani berkata, inisiatif itu dilakukan bagi meningkatkan kempen keselamatan pengguna dalam usaha bersama-sama membantu menurunkan peratusan jumlah kematian akibat kemalangan musim perayaan sebanyak 10 peratus.

Katanya, kempen itu adalah usaha kolaboratif untuk sama-sama berusaha menangani isu-isu keselamatan jalan raya.

“Di bulan Ramadan yang penuh berkat ini, marilah kita mengukuhkan rasa kasih sayang, peduli dan bertanggungjawab terhadap satu sama lain dengan memastikan keselamatan perjalanan kita bersama.

“Ini adalah langkah kecil tetapi bermakna dalam menyumbang kepada masyarakat yang lebih selamat dan harmoni,” katanya pada sidang media kempen berkenaan, hari ini.

Hadir sama pada kempen itu Pengarah Penyelidikan Kejuruteraan Jalan Raya dan Persekitaran (Reer) MIROS, Dr Muhammad Marizwan Abdul Manan dan Pengurus Besar Kanan ANIH Berhad, Datin Radzimah Mohd Radzi.

Pada kempen itu sebanyak 300 pek Ramadan ‘on-the-go’ serta risalah keselamatan jalan raya turut diedarkan kepada pengguna jalan raya.

By Cynthia

Leave a Reply