KUALA LUMPUR – Terus bergerak kehadapan dengan memantapkan visi dan misinya, Yayasan Datuk Malaysia (YDM) sentiasa berusaha dalam menguatkan rantaian perniagaan dan sumbangan mereka kepada masyarakat dalam pelbagai bidang antaranya pendidikan, teknologi, pertanian dan pelbagai lagi.

Presiden YDM, Tan Sri Syed Yusof Syed Nasir berkata, YDM yang dianggotai lebih daripada 400 ahli itu terdiri daripada pelbagai latar belakang berpengalaman, khususnya dalam bidang perniagaan.

Ahli ini telah bergerak aktif bagi menjayakan setiap aktiviti dan program yang telah di rancang dan akan dianjurkan pada masa akan datang.

“YDM ditubuhkan untuk membantu masyarakat yang memerlukan disamping menguatkan lagi perniagaan agar kita dapat memberi kembali kepada orang yang kurang bernasib baik.

“Terbuka kepada semua kaum, kami juga menerima sesiapa sahaja yang mempunyai perniagaan dan berminat untuk menyertai yayasan ini.

“Ada yang tidak mempunyai status Datuk tetapi mempunyai perniagaan dan bakal dianugerahkan status berkenaan juga diterima untuk menyertai kami.    

“Selain bidang perniagaan, ahli YDM juga terdiri daripada pelbagai bidang lain antaranya pendidikan, perundangan, politik dan pelbagai lagi profesionalism yang lain,” katanya.

Syed Yusof berkata,  YDM memiliki objektifnya sendiri dan masing-masing menyimpan hasrat untuk menabur bakti bukan sahaja dengan menganjurkan kerja-kerja amal tetapi juga membantu aktiviti sosial dan membantu persatuan yang memerlukan pertolongan.

“Dengan pertambahan ahli, ini adalah masa yang sesuai dan tepat bagi kami untuk memberi sumbangan kembali kepada komuniti yang memerlukann” katanya lagi.                                                                              

Dalam pada itu, mengulas mengenai pengumpulan dana bagi kelangsungan YDM, Syed Yusof berkata, mereka tidak bergantung dengan dana dan sumbangan orang ramai.

Sebaliknya, sumber kewangan YDM diperkasakan oleh sumbangan daripada ahli-ahli mereka sendiri.

Katanya, YDM turut menyasarkan peningkatan seramai 1000 ahli di seluruh Malaysia menjelang akhir tahun ini.

By Cynthia

Leave a Reply