KLANG – Penyertaan untuk pertandingan Selangor Junior Super Star 2024 telah dibuka kepada kanak-kanak yang berumur 9 hingga 16 tahun, kata Adun Sentosa Dr Gunaraj George.

Beliau yang merupakan Pegawai Khas kepada Menteri Besar Selangor berkata pertandingan itu merupakan anjuran di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Sentosa.

Menurutnya, pertandingan akhir bagi program itu akan berlangsung pada 27 Oktober ini di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Katanya, pertandingan itu telah mendapat kerjasama antara Kelab Artis-Artis Tamil, Persatuan Kebudayaan Kesenian Vinnvelie Kalaimandram Klang Selangor, Persatuan dan Sinaran Musikal Tradisi Selangor.

“Kami dengan sukacitanya mengumumkan Pertandingan Selangor Junior Super Star 2024.

“Pertandingan ini bertujuan untuk menonjolkan bakat muda yang paling cemerlang dari seluruh Selangor yang akan berakhir dengan Grand Finale yang menakjubkan pada 27 Oktober ini di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur,” katanya pada sidang medianya.

Menurut Gunaraj, acara itu menjanjikan pertunjukan bakat muda yang mengagumkan, dengan peserta berumur antara 9 hingga 16 tahun bersaing untuk gelaran berprestij Selangor Junior Super Star 2024.

Beliau berkata perjalanan itu bermula dengan pusingan awal pada 5 dan 6 Oktober ini dan diikuti oleh pertandingan Separuh Akhir pada 12 Oktober ini.

“Pertandingan Selangor Junior Super Star bertujuan untuk menyediakan platform bagi penyanyi muda di seluruh Selangor untuk mempamerkan bakat vokal mereka, membina keyakinan dan mendapatkan pengalaman dalam seni persembahan,” katanya.

Sementara itu, Gunaraj berkata tarikh akhir pendaftaran penyertaan pertandingan itu akan ditutup pada 29 September ini.

Beliau berkata peserta boleh melengkapkan borang pendaftaran melalui pautan ini:https://bit.ly/SJSS_2024.

Katanya lagi, pemenang Selangor Junior Super Star 2024 akan menerima jumlah keseluruhan RM15,000 dalam bentuk wang tunai bersama hadiah menarik lain.

“Selain itu, pemenang akan mendapat pendedahan kepada peluang antarabangsa, membuka pintu ke pentas global dan pertumbuhan seni di luar negara.

“Sertai kami dalam meraikan bakat,” katanya.

Leave a Reply