KUALA LUMPUR – Miss CosmoWorld, sebuah platform inovatif yang berdedikasi untuk memperkasa wanita dan merayakan kepelbagaian budaya, kembali lagi dan telah melancarkan visinya untuk edisi terkini.

Acara pelancaran berprestij itu dihadiri oleh tetamu terhormat, termasuklah Penasihat Kehormat Miss CosmoWorld, Y.M. Tengku Dato’ Hishammuddin Zaizi YAM Tengku Bendahara Azman Shah.

Beliau bersama-sama dengan penggerak utama inisiatif ini, Pengasas Miss CosmoWorld, Carrie Lee, dan Pengerusi Penganjur, James Bak.

Miss CosmoWorld meletakkan komitmen yang mendalam untuk mempromosikan warisan dan legasi budaya Malaysia di peringkat global.

Dengan visi untuk menyokong, membimbing, menginspirasi, memotivasi, mendidik, dan memperkasa wanita untuk menjadi versi terbaik diri mereka, inisiatif ini memulakan perjalanan transformasi ke arah memupuk keterangkuman, kepelbagaian, dan pemerkasaan.

Pada majlis pelancaran itu, Pelantikan Pengarah Negara: Miss CosmoWorld dengan bangga memperkenalkan Pengarah Negara yang mewakili negara-negara dari seluruh dunia.

Individu terhormat ini akan berkhidmat sebagai duta pertukaran budaya dan pemerkasaan, memupuk bakat dan memajukan pemahaman silang budaya di peringkat global.

Majlis turut mengumumkan uji bakat bagi mereka yang bercita-cita tinggi di seluruh Malaysia dijemput untuk mempamerkan kemahiran dan kebanggaan budaya mereka apabila Miss CosmoWorld memulakan uji bakatnya pada Jun depan.

Uji bakat ini menjanjikan platform untuk wanita menerima identiti dan aspirasi unik mereka, membuka jalan bagi mereka untuk bersinar di peringkat antarabangsa.

Pelancaran Bootcamp Dunia akan membawa perjalanan peserta ke arah pemerkasaan dan penemuan jati diri yang dijadualkan bermula pada pertengahan November tahun ini.

Peserta dari pelbagai latar belakang akan menjalani latihan komprehensif, pengasuhan, dan penyerapan budaya, melengkapkan diri mereka dengan kemahiran dan keyakinan untuk menghadapi cabaran dunia moden.

Final Miss CosmoWorld Malaysia akan berlangsung di Hotel JW Marriott Kuala Lumpur yang menjadi kemuncak perjalanan Miss CosmoWorld Malaysia berakhir dengan Final di Malaysia yang sangat ditunggu-tunggu dan dijadualkan berlangsung pada 27 Oktober.

Acara ini menjanjikan tontonan yang mempesona penuh dengan kecantikan, bakat, dan kepelbagaian budaya, dengan wanita dari seluruh dunia bersaing untuk merebut gelaran yang sangat diidamkan.

Dalam landskap dinamik pertandingan ratu cantik, Miss CosmoWorld terus mencari kerjasama dan perkongsian baharu untuk meningkatkan inovasi dan relevansi pertandingan ini. Sama ada melalui kemajuan teknologi atau memanfaatkan sumber tambahan, mereka mengalu-alukan idea dan cadangan kreatif.

Pengasas Miss CosmoWorld, Carrie Lee berkata, Miss CosmoWorld tidak sekadar pertandingan semata-mata, ia adalah platform untuk wanita menerima keperibadian mereka, merayakan warisan budaya mereka, dan mengejar impian mereka dengan keyakinan dan ketabahan.

“Melalui inisiatif ini, kami berusaha untuk memperkasakan wanita menjadi pemimpin dan agen perubahan dalam komuniti mereka dan seterusnya,” katanya.

Dengan sentimen yang serupa, mereka berharap dapat menekankan kuasa transformasi pemerkasaan dan pertukaran budaya dalam mendorong perubahan positif dan memupuk persefahaman bersama.

Ketika Miss CosmoWorld memulakan perjalanan yang penuh dengan inspirasi ini, mereka mengajak individu dan komuniti untuk berganding bahu dalam memperjuangkan pemerkasaan wanita dan mempromosikan kepelbagaian budaya dan keterangkuman di peringkat global.

By Cynthia

Leave a Reply