KUALA LUMPUR – Pengarang novel thriller “Silencing the Lambs”, Sajeet Soudagar baru-baru ini telah bertemu dengan peminat buku dalam satu sesi ‘Meet & Greet’ bagi berkongsi mengenai buku terbaharu terbitannya itu.

Acara diadakan di Perpustakaan Perkhidmatan Kewangan (FSL) Bank Negara Malaysia yang terletak di tingkat bawah bangunan AICB Centre of Excellence (ACE), Jalan Dato Onn, Kuala Lumpur.

Novel “Silencing the Lambs,” telah terjual lebih 400 naskhah pada hari pelancarannya, 25 Mei lalu dan telah memikat pembaca dengan naratifnya yang mendebarkan.

Acara itu adalah sebahagian daripada FSL Fest, dengan kerjasama antara Perpustakaan Perkhidmatan Kewangan dan MPH, yang diadakan dari 24 hingga 29 Jun yang lalu.

Selain ulasan buku Sajeet Soudagar, FSL Fest menampilkan pelbagai aktiviti yang menarik, termasuk bengkel sulaman oleh Sulam Global, demonstrasi membuat pasu tanah liat oleh Julia Design, dan aktiviti kanak-kanak yang dihoskan oleh MAG dan MPH.

Sajeet Soudagar melahirkan rasa terima kasih yang mendalam atas peluang diberikan dalam menganjurkan acara ulasan bukunya di Perpustakaan Perkhidmatan Kewangan.

“Adalah satu penghormatan untuk dijemput ke tempat yang berprestij ini dan saya sangat gembira dengan sambutan dan penglibatan positif daripada hadirin.

“Sokongan dan profesionalisme pengurusan kanan dan kakitangan perpustakaan adalah luar biasa, dan saya amat menghargai usaha yang dilakukan.  

“Dalam pada menganjurkan dan mempromosikan acara Persekitaran di Perpustakaan Perkhidmatan Kewangan memberi inspirasi dan kondusif untuk perbincangan yang bermakna, serta menyumbang dengan ketara kepada kejayaan acara ulasan buku ini sekali lagi.

“Saya mengharapkan dapat menjalinkan kerjasama lagi pada masa hadapan dengan Perpustakaan Perkhidmatan Kewangan dan Bank Negara Malaysia,” katanya dalam ucapan penutupnya.

Untuk mendapatkan salinan “Silencing the Lambs”, boleh datang pada 13 Julai ini di MPH Bookstores, The Exchange TRX jam 11 pagi.

Untuk info, Perpustakaan Perkhidmatan Kewangan, dibuka kepada orang ramai pada hari bekerja, berdiri sebagai mercu tanda ilmu di Bank Negara Malaysia.

Ditubuhkan untuk menyediakan maklumat dan sumber penyelidikan yang komprehensif, FSL berfungsi sebagai hab untuk pengetahuan kewangan, memupuk pendidikan dan pembangunan profesional dalam industri perbankan dan kewangan.

Misi perpustakaan adalah untuk menyokong maklumat dan keperluan penyelidikan kakitangan BNM, pengamal industri, ahli akademik dan orang ramai.

By Cynthia

Leave a Reply