KUALA LUMPUR – Pereka teknologi robotik ultra pintar yang direka khas untuk kehidupan yang mudah, Roborock melancarkan Siri Roborock S8 di Malaysia.

Syarikat Vakum robot AI China itu mengambil peluang musim perayaan yang bakal menjelang dengan melancarkan barisan produk kelimanya di Malaysia, siri produk S8 baharu, yang dipercayai bakal meningkatkan lagi tawaran di pasaran.

Naib Presiden Jabatan Jualan Luar Negara Roborock, Elvis Wang berkata, ketika Roborock mula dilancarkan di Malaysia pada tahun 2019, aspirasi mereka adalah untuk memberikan penyelesaian yang mudah kepada pengguna yang banyak meluangkan masa di rumah.

“Produk ini akan membantu mengurangkan masa yang diperlukan untuk mencuci kediaman, sekaligus memberikan mereka lebih banyak masa untuk melakukan tugasan lain,” katanya.

Elvis berkata, mereka menjangkakan industri akan terus berkembang maju pada tahun-tahun akan datang dengan galakan oleh peningkatan pembandaran, peningkatan pendapatan boleh guna dan trend ke arah aplikasi rumah pintar yang semakin meningkat.

“Sebagai jenama yang menawarkan produk pembersih vakum mewah dengan harga berpatutan, kami akan terus mempertimbangkan titik harga kami, menggalakkan kesedaran pengguna dan menyediakan perkhidmatan pelanggan yang lebih memuaskan.

“Dengan pengenalan siri S8, yang juga satu lagi produk yang membawa revolusi terkini daripada Roborock, sudah pasti akan menawarkan lebih banyak fungsi dan keupayaan kepada pengguna.

“Saya tidak ragu-ragu bahawa kami boleh menawarkan produk yang mampu bersaing dengan jenama antarabangsa yang lain,” katanya.

Roborock kini telah berada di pasaran Malaysia selama lima tahun dan terus memantapkan kedudukannya sebagai salah satu jenama pembersih vakum pilihan utama pengguna dengan inovasi kecerdasan buatan.

Fungsi dan prestasi yang cemerlang menjadikannya salah satu pembersih vakum robot terlaris dijual di pasaran tempatan.

Sementara itu, Pengarah Asia Pasifik Roborock Joan Hu berkata, pihaknya yakin dengan pertumbuhan dan perkembangan pasaran di Malaysia kerana wujudnya permintaan untuk produk ini.

“Kami berterima kasih kepada rakan strategik pemasaran kami seperti Lazada, Shopee dan TikTok kerana mereka adalah platform e- dagang yang utama yang memberi peluang kepada kami untuk mengembangkan jualan kami dengan pesat.

“Pada tahun ini kami merancang untuk membuka premis fizikal kami yang tersendiri bagi menyediakan pengalaman membeli-belah yang lebih lengkap buat pelanggan.

“Harapan kami adalah untuk mengukuhkan strategi perniagaan utama sebagai peluang untuk terus meneroka pasaran Malaysia,” katanya.

Jenama Roborock telah mencipta nama sebagai pembersih vakum robot inovatif yang menerima pujian tinggi daripada pengguna dunia.

Perkara utama yang menjadikan jenama ini berdaya saing dan menonjol dalam pasaran ialah sokongan oleh pasukan penyelidikan dan pembangunan yang kukuh, dengan pelaburan yang mewah dalam tenaga pakar yang terdiri daripada jurutera mahir, saintis, pakar pembuatan dan pereka bentuk.

Majlis pelancaran produk di Malaysia pada tahun 2021, telah diadakan secara dalam talian melalui siaran langsung, yang menampilkan atlet negara Datuk Wira Lee Chong Wei dan Tan Boon Heong sebagai tetamu istimewa.

Pada pelancaran kali ini, Roborock telah melakukan kerjasama dengan selebriti Malaysia Daphne Iking, yang berkongsi pengalamannya menggunakan produk Roborock.

Sebagai wanita yang mempunyai keluarga yang sibuk dan ingin membuat pembersihan lebih mudah dan menguruskan rumah tangga dengan anak-anak, Daphne mahukan rumahnya bersih selepas seharian sibuk di tempat kerja.

Dalam pada itu, Pengarah Roborock GTM Luar Negara Henry Zhu berkata, teknologi pembersihan canggih Roborock memastikan setiap sudut rumah anda dibersihkan dengan teliti, memberikan anda ruang hidup yang segar dan sihat.

“Ini amat penting semasa musim perayaan seperti Hari Raya apabila keluarga berkumpul untuk meraikannya. Dengan Roborock, keluarga Malaysia akan memerlukan lebih sedikit masa membersihkan dan dapat meluangkan lebih banyak masa menikmati percutian bersama keluarga.

“Terima kasih kepada kecekapan dan keberkesanannya, Roborock menjanjikan keluarga lebih banyak masa bersama,” katanya.

Sejak mula memasuki pasaran Malaysia, Roborock telah melancarkan Roborock S4, Roborock S5, Roborock S6, dan Roborock S7.

Siri Roborock S8 dijangka akan meningkatkan peranan jenama itu di pasaran dan menampilkan kuasa sedutan yang lebih baik dengan kelengkapan berus dwi-gelek.

Siri ini boleh didapati dalam tiga model, iaitu Roborock S8 Pro Ultra, Roborock S8+, dan Roborock S8.

Model teratas, S8 Pro Ultra yang menampilkan sistem RockDock Ultra baharu, yang menyediakan ciri pembersihan mop automatik, pengosongan dan pengisian semula habuk serta pembersihan diri.

Pengeringan udara panas juga menghalang acuan dan bau pada pad mop dan dok.

Sistem Mop VibraRise 2.0 pada S8 Pro Ultra dan S8+ bergetar 3,000 kali seminit untuk menghilangkan kotoran dari lantai.

S8 Pro Ultra juga menawarkan dua mod getaran untuk pembersihan terbaik. Kesemua model baharu juga akan menampilkan sistem baharu dengan dua berus penggelek getah, berbanding model Roborock sebelum ini hanya mempunyai satu berus.

Sistem dwi yang baharu ini juga mampu menambah baik pembersihan kotoran sambil menangani masalah rambut kusut dengan lebih berkesan.

Ini adalah berita baik untuk sesiapa sahaja yang mempunyai haiwan peliharaan di rumah. Apabila S8 Pro Ultra berada di dalam mod mengemop dan vakum robot kembali ke stesen dok, sistem berus dwi secara automatik meningkat kepada 6 mm untuk mengelakkan pencemaran silang.

Ketiga-tiga model ini juga akan dilengkapi dengan peningkatan prestasi sedutan dengan 6,000Pa.

Tawaran oleh siri Roborock S8 adalah cara berkualiti tinggi untuk memastikan kediaman anda sentiasa berada dalam keadaan yang bersih.

Siri Roborock S8 boleh didapati di kedai AiHome di IOI City Mall, One Utama, Mid Valley Megamall, Setapak Central Mall, Sunway Velocity, dan iGadgets Pavilion Bukit Jalil, serta di Shopee dan Lazada bermula Mac ini.

Roborock S8 Pro Ultra dijual pada harga RM5,599, manakala Roborock S8+ berharga RM3,999 dan Roborock S8 berharga RM2,699.

By Cynthia

Leave a Reply