KUALA LUMPUR – Pengasas jenama Grandeur Malaysia, baru-baru ini melancarkan siri produk penjagaan kulit wajah terbaharu dengan konsep ‘miniature’ atau bersaiz kecil, di hadapan kira-kira 70 Perintis Usanita di Skydining Wangsa 118, Wangsa Maju.

Menariknya, kesemua Perintis Usanita itu adalah usahawan wanita yang bermula di bawah payung Usanita Sdn Bhd (Usanita), yang dipimpin oleh Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datin Seri Adzliana Hasan.

Fara Rauf berkata, beliau bersyukur kerana Grandeur Malaysia dipertemukan
dengan Usanita yang sudi menjalinkan kerjasama bagi menjalankan majlis pelancaran produk terbaharu itu.

“Grandeur Malaysia sentiasa beriltizam untuk meluaskan pemasaran produk secara digital dan menembusi rangkaian farmasi dan runcit di seluruh Malaysia.

“Jadi, rangkaian produk Grandeur kini boleh didapati di aplikasi Tiktok dan Shopee Grandeur Malaysia,” katanya menerusi kenyataan di sini.

Beliau berkata demikian pada Majlis Hi-Tea Perintis Usanita 2.0 : Meet & Mingle, anjuran kali kedua dan majlis pelancaran produk disempurnakan oleh Adzliana.

Turut hadir, artis seperti Datuk Rosyam Nor, Awal Ashaari, Haiza dan Muaz sebagai wakil penyampai KOOL 101, Dr Soo
Wincci dan Zoey Rahman sebagai pengacara majlis.

Bercakap mengenai produk terbaharu Grandeur Malaysia itu, ia berkonsepkan miniature dengan warna merah jambu lembut, merangkumi lima produk.

“Ia antaranya ‘3 In 1 Foaming Cleanser Deep & Anti Acne’, ‘Premium Arbutin Toner Brightening Formula’, ‘Booster Serum Advanced Repair’, ‘Premium Moisturiser Enlightenment And Restoration’ dan ‘Glowing Sunscreen Ultra Light’.

“Harga bagi setiap produk adalah RM35 setiap satu tetapi untuk set kesemua produk ada promosi harga pengenalan dengan nilai RM150 berbanding RM175, bag ekslusif Grandeur percuma juga diberikan sepanjang bulan Ogos ini,” katanya.

Sementara itu, Adzliana berkata Usanita memberi peluang untuk usahawan industri kecil dan sederhana (IKS) berniaga di platfom Usanita Mall, malah memberi sokongan penuh pada mereka yang melancarkan produk di bawah Usanita.

“Usanita sentiasa memberikan peluang dan sokongan penuh pada Perintis Usanita, jadi saya rasa gembira apabila melihat usahawan wanita ada daya saingan dan kreativiti untuk sentiasa maju dalam perniagaan dan memberi inspirasi pada semua usahawan kecil luar sana.

“Saya percaya semua usahawan mempunyai peluang untuk berjaya jika terus berusaha,” katanya.

Tambahnya, Usanita turut mengadakan program seminar selama tiga hari, Bootcamp Perintis Usanita 3.0 : The Art of Marketing, yang menampilkan rakan strategik Usanita dan usahawan selebriti seperti Datuk Rosyam Nor, Awal Ashaari, Zoey Rahman dan beberapa lagi pemain industri yang pakar dalam bidang pemasaran, September depan.

Ia bertujuan untuk menyediakan platfom kepada Perintis Usanita agar mereka sentiasa meningkatkan ilmu pengetahuan dalam perniagaan.

Untuk rekod, Usanita adalah badan pemudahcara persendirian di dalam bidang keusahawanan yang menghubungkan golongan usahawan terutama golongan B40 dan M40 kepada pihak kementerian berkaitan.

Leave a Reply